torsdag 18 oktober 2012

Läshelg med en twist


Har en hel helg av läsning inplanerad, underbart tänker ni, however är det enbart studier som gäller! Men en överhängande tenta nästa vecka är det ett absolut måste och med alla utandsresor har jag faktiskt inte öppnat en enda bok av studielitteraturen nu har känslan av måstet stegrat till nära nog panikångest! Lugnar mig själv med vetskapen att det finns omtentor. MEN för att försvåra situationen ytterligare har jag idag fått en avi om att The Twelve har lagts på lådan med destinationen mitt hem. Dyker den upp imorgon så har jag ett svårt beslut att ta: antingen helt ignorera den och låta den ligga ensam i mörkret i postens uthämtningslokal (otänkbart) eller hämta ut barnet som sig bör (det enda rätta och värdiga) men låta den ligga och glimra i ett hörn utan att lockas öppna första sidan (vilket vi vet är inkörsporten till nästa sida och nästa). Beslut, beslut. Kanske dyker den inte upp och då är det lugnt. Men vem vill hoppas på nåt sånt?

Inga kommentarer: